Genç Olduğunuz Halde Yaşlı Hissetmenize Sebep Olan 5 Şey

17:20

Ben henüz yirmi üç yaşındayım. Yani hala gençler kümesinin bir elemanıyım. Ancak sık sık "yaşlandık artık," şeklinde espriler yaparım. Bunu sık yapmamın sebebi de sanırım bir nebze böyle hissetmem.

Peki neden mi böyle hissediyorum? Sebeplerden birkaçını şu şekilde toparladım. Bakalım siz de bana hak verecek misiniz...

5. Sizden küçük olan insanların evlenmesi/çocuk sahibi olması.


Bu sebepler arasındaki en az etkili olanı, ancak insan da gerçekten kendisini yaşlı hissettiren bir etki bırakıyor. 

4. Küçükken dinlediğiniz şarkıların ansızın kulağınıza değmesi ve kendinizi bir anda çocukluğunuzu özlerken bulmanız.


Kaç yaşında olduğunuz fark etmez. Eğer, "Ahh ben bu şarkıyı küçükken çok dinliyordum. Özlemişim," şeklinde bir cümle kuruyorsanız, bu sizin de biraz da olsa yaşlı hissetmeye başladığınızın bir göstergesi.

3. Hayatınızın yön değiştirmiş olması.


Eğer kısa zaman içinde çok fazla şey yaşarsanız ve hayatınızın akışı değişirse, kendinizi çocukken bile yaşlı hissedebilirsiniz. Çünkü geriye baktığınızda bir ömür yetecek kadar çok şey göreceksiniz.

2. Çevrenizin çok hızlı bir şekilde değişmesi


Size de oluyor mu bilmiyorum ama etrafımdaki hayatların çok hızlı değişmiş olması bana kendimi cidden yaşlı hissettiriyor. Çocukken tek tük binaların olduğu, toprağın içinde oynadığınız, kırdan çiçek topladığınız ve hatta deresinde çıplak ayaklarla gezdiğiniz yer, hızla ucu bucağı görünmeyen binalarla ve alanlarla dolunca, bahçesinde kalabalık çocuklarla oyun oynadığınız binalar, hiç kimsenin görünmediği sessiz yerlere dönüşünce ne kadar genç olursanız olun, kendinizi böyle hissetmekten alıkoyamıyorsunuz.

1. Tanıdıklarınızı kaybetmek.


Şükürler olsun ki ailemden kimseyi kaybetmedim. Ancak geçenlerde köyüme gittiğimde, dağın tepesinden şöyle bir evlere baktım. Çocukken oyun oynadığım, kapılarında koşturduğum evlerin çoğu hayalet evler gibi terk edilmiş haldeydi. O evlerin hepsinden tanıdığım insanlar göçüp gitti. Hemen hemen o evlerin tümünde, tanıdığım birisi hayatını kaybetti. Köyümün en canlı zamanlarının sonunu da gördüm, en sessiz, hayaletleşmeye başlamış olan zamanlarını da.İki sivri uç, birkaç senelik hayatıma sığdı. İşte bu, bana "yaşlandım artık" şakasını yarı ciddi yaptıran en önemli etken.

Hemen hemen herkesin hayatında benzer şeyler yok mudur? Vardır gibi geliyor bana. Genç olup yaşlı hisseden, yalnızca ben olamam... :)

4 yorum

  1. Ahhh hele şu ilk madde var ya... sinir ediyor beni hayır ne gerek var öyle şeylere :D
    Hatun bakıyorum da mezun olunca seninde yaşlılık psikolojisi sarmış :)

    YanıtlaSil
  2. Ben okuldayken de vardı hatun ya. Ruhun yaşlı benim :D

    YanıtlaSil
  3. 4. madde müthiş bir duygu. Zaman makinesiyle yolculuk yapmak gibi.

    YanıtlaSil
  4. Hepsi de çok doğru ama yani ben ki öyle çok eski çocukluğum hakkında ah vah olmuyorum ki zaten yaşım o kadar büyük değil ki :)) Ama çok beğendim yazınızı :) Blogunuzun tasarımını da sade ve hoş buldum :) Takibe aldım, bana da beklerim :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bana Ulaşın

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bumerang - Yazarkafe