Mimciki cik! Kitaplığımdaki En İyi 10 Kitap Kapağı!

13:38


Efenim İlle Kitap'da iken de gelirdi Mim'ler amma velakin kitap blogu olduğumuzu unutmayalım, konumuzdan sapmayalım dedik, yapmadık. Hala o konuda aynı fikirdeyim ama bu tam olarak İlle'nin de kapsamına giriyormuş işte.

Neyse, kişisel blogun faydaları, kafanıza göre takılabiliyorsunuz hehe^^ Beni de bu etkinliğe Geveze Kitap Kurdu Seda dahil etti. Kendisine teşekkürü bir borç bilirim :) Uyarıyorum, Arkadya yayınlarının yoğunluğunu görebilirsiniz, çünkü gerçekten bu yayınevinin kapak tasarımlarına bayılıyorum. Ayrıca kitap yorumları için yorum linkleri İlle Kitap'tan olacak çünkü hem henüz burada kitap yorumlamadım hem de okuduğum kitapların hemen hemen hepsinde İnci benden önce davrandığı için onun yorumları bulunmakta. :) E başlayalım o zaman.

10) İsmail Bilgin - Sarıkamış Beyaz Hüzün


Kitap okumaya başladığım zamanlarda hiç durmadan tarihimizle ilgili roman ve kitaplar okurdum. Çanakkale, Sarıkamış, Yemen... Kaç kitap okudum haklarında bilmiyorum. Ama okurken beni ağlatan bu romanı hiç bir zaman bir kenara koyamıyorum. Kapağını ayrı, kendisini ayrı seviyorum. Yorumum için tık.

9) John Green - Aynı Yıldızın Altında


Bana en ama en geveze blog yazımı yazdıran kitap. :) Sinirlendiren, ağlatan ama kendisini okutan... Zaten kapak klasikleşmiş durumda. Ben de kişisel olarak çok beğeniyorum. Uzatmadan yorumumu okumak isteyenler için tık tık diyorum :)

8) Lucy Kevin - Düğün Hediyesi



Düğün Hediyesi okuduğum ama yorumlamadığım çünkü İnci'nin benden önce davranarak yorumladığı kitaplardan birisi :) O yüzden burada kısa yorumumu iliştireyim: Bir nefeste bitiveren, kısacık ama keyifli bir kitap. Yine de sonunun biraz daha işlenmesini isterdim tabii :) Bir de özelliği var benim için: Elimdeki baskı en yakın arkadaşlarımdan birisi olan oda arkadaşıma "gerçek" bir düğün hediyesi olacak; düğününde ona kitabı götüreceğim :) Öyle anlaştık. Başka baskısı kabul dışı, illaki elimdeki olacak. O yüzden kendisini özenle saklıyorum.

7) Mehmed Niyazi - Yemen! Ah Yemen...


Ah Yemen benim için çok özeldir. Çok sevdiğim bir öğretmenimin tavsiyesi ile ortaokul sıralarında iken okuduğum ve giriş paragrafı her zaman favori paragraflarım arasında yer alacak olan bu romanın kapağını da her gördüğümde o paragrafı öğretmenimizin bize sınıfta okuduğu ilk ana, kitaba vurulduğum ilk ana, dönerim. O yüzden bunu da en iyi kapaklarım arasına eklemekten mutluluk duyarım :) O paragrafları ve kısa yorumumu okumak isterseniz: Tık tık.

6) Jamie McGuire - Ayaklı Bela


Aslında fazla söze gerek yok, bu kapağı gerçekten gördüğüm ilk andan beri çok seviyorum. İsteyenlere de İnci ve benim harmanlanmış yorumlarımızın bulunduğu değerlendirmemize şuradan ulaşabilirsiniz diyorum :)

5) Sarah Jio - Böğürtlen Kışı


Vera'sına yandığım roman Böğürtlen Kışı :) Bu da İnci'nin benden önce davranarak yorumladığı romanlardan birisi. Ama benim yorumum kısa ve özdü zaten: Su gibi akıp giden bir kalemle yazılmış, içimi acıtan bir hikaye. Sadece kapağı için bile okunabilir. 

Özellikle orjinal kapağını gördükten sonra bizim kapağımıza yeniden hayran oluyorum. Ve Arkadya'yı bir kez daha tebrik ediyorum, bu güzel çalışmaları için...

4) Sarah Jio - Son Kamelya


Yine Sarah Jio, yine Arkadya ve yine sadece kapağı için bile kütüphanenizde olmasını isteyeceğiniz bir kitap. Ne yazık ki romanı henüz okuyamadım. Okuduğumda yorumum blogdaki, linki de buradaki yerini alacak :)

3) Veronica Roth - Kuralsız



Kuralsız henüz dün okuduğum ve bugün yorumlamayı düşündüğüm roman. Uyumsuz serisinin ikinci kitabı ve ben birinci kitabı, filmini izlediğim için, atlayıp direk bunu okudum. :D Ama doğrusu o ya ilk ve üçüncü kitabın kapaklarını da gerçek anlamda sevmedim. Aradan bu çıktığı için teşekkürler. Yorumum bu gün yarın blogda olacak, daha sonra linkini eklerim :)

2) Catherine Fisher - Incarceron


Ve Aşk Romanlarına gömüldüğüm dönemde burnumu oralardan çıkarıp yeniden Fantastik okuyabilmemi sağlayan roman: Incarceron. Kitabın orjinal kapağına baktım da yine ülkemizdeki baskısı çok daha iyi. Biz mi tasarladık bilmiyorum ama orjinal kapak yerine bunu tercih ettikleri için Pegasus'a teşekkür ediyorum. Sanırım pek çok ülkede kullanılan baskı bu, yani biz tasarlamadık ama emin değilim.

Yorumumu okumak isterseniz buyrunuz.

1) Catherine Fisher - Sapphique


Evet, listemdeki ilk iki kitabın, aynı serinin iki kitabı olması biraz garip oldu sanırım :) Sapphique, Incarceron'un devam kitabı. Ama kapak çalışmaları gerçekten ilk ikiye değecek kadar güzel değiller mi? Ben kişisel olarak çok beğeniyorum. Ve kitabı hatırlamadığımı itiraf ediyorum haha :D Aklımın çok yoğun olduğu bir dönemde, emekleye emekleye okumuştum bu romanı, meraktan. Yorumlayamadım bile. Şimdi de unuttuğumu fark ettim. Ancak yeniden elime alıp baştan sona okumamı kesinlikle hak ediyor. Bunu yaparsam yorumumu da mutlaka sizinle paylaşırım.

Bir de söylemeden geçemeyeceğim. Adının okunuşu bana sürekli Kurtlar Vadisi'nin İplikçi Nedim'ini hatırlatıyor. Sanki Nedim birisine "Sapik," diyormuş gibi :) Tam olarak öyle okunmasa da çağrıştırıyor işte. Hatırlayanlar ne dediğimi anlayacaktır.

^^Evet, benim favori on kitap kapağım şimdilik böyle. Romanı okumadığım ve almadığım için listeye eklemedim ama Jodi Meadows'un Ruhsuz roman kapağına da cidden bayılıyorum. Onu da bir kenara iliştirmeden edemeyeceğim.

Başta da bahsettiğim üzere İlle Kitapta iken amacımızdan şaşmayalım diyerek mim olayına girmedik. Bence iyi de yaptık. Ancak bu tamamen kitaplarla ilgili bir konu olduğuna göre İlle Kitap'ta bulunması da garip görünmeyecektir diye düşünüyorum ve İnci'yi mimleyiveriyorum :D Bakalım onun favori on kapağı ne imiş... Kitap kurdu hatunumdan eminim çok güzel bir liste çıkacaktır.

Beni etkinliğe dahil eden Seda'ya da bir kez daha kocaman teşekkür ediyorum. İlgilenip okuyan herkese sevgiler^^ :)

4 yorum

  1. Amanın ben ve İlle Kitap :D akşama yanıt vereceğim inş =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hey maşaallah hatun, bu ne hız hahah :D Merakla bekliyorum.

      Sil
  2. Seri yanıtın için teşekkürlerden bir demet gönderiyorum sana :)

    Arkadya yayınları gerçekten çok güzel kapaklar kullanıyor baktıkça anime karakteri gibi kocaman gözlerle mutlu oluyorum :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim de... "anime karakteri gibi kocaman gözlerle mutlu oluyorum" bu kadar tatlı bir tasvir yeteneğin var ve sen hala bir şeyler yazmıyorsun öyle mi Seda? Hmm. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bana Ulaşın

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bumerang - Yazarkafe