Divergent | Uyumsuz Film Yorumu

12:05

Bugünlerde de malum haberler gelmeye başladı ki biliyorsunuz elinden hiçbir şey gelmeyen bendenizin sancısını... Ben de bir türlü kafayı oradan alamayınca bir film izlemeye karar verdim. Şimdi aklım yine beni rahatsız etmeye başlayınca da filmi yorumlayarak kendimi oyalamaya karar verdim. Üstelik bu da blogda açacağım yeni film başlığına ön ayak olacak gibi...
Eskiden çok film izler, çok kitap okurdum ama son sene okulun yoğunlaşması ile kafam dağılınca filmlerden de okumaktan da biraz uzaklaştım ne yazık ki. Dün fark ettim, balkonda film keyfi yapmayı ne kadar özlediğimi. Ben de tadını çıkardım :)

Neyse, gelelim Uyumsuz filmine. Filmi gerçekten çok beğendim. Çok fazla bir şey beklemeden açmıştım ama merakla, hiç ara vermeden iki buçuk saati sonuna kadar izledim. Konusunu okuduğunuzda aklınıza Açlık Oyunlarını getirse de aslında pek bir alakası yok. Orjinal ve izlenesi bir film. Nisan 2014'te vizyona girmiş... Taze de üstelik. Aslında dün izleyecek film arayana kadar adını dahi duymamıştım. IMDB puanı da 7.5, beni izlemeye iten de bu puan olmuştu zaten ki karşılığını da verdi bence. Araştırdığım kadarıyla bayaa bir gişe de yapmış üstelik. Nasıl duymadım hiç bilmiyorum.

Baş rolde  Shailene Woodley ve Theo James'i izliyorsunuz ve evet, bildiğiniz üzere Shailene Woodley, Aynı Yıldızın Altında filminde de baş rolü üstlendi. İşin garip yanı Aynı Yıldızın Altında filminde sevgilisini canlandıran Ansel Elgort bu filmde kardeşi rolündeydi. Ben henüz filmi izlemesem de kitabı okumuş ve bu iki oyuncunun karakterlere hayat verdiğini özümsemiş birisi olarak zaman zaman ikilinin sahnelerinde olaydan kopmadım değil. Bundan bir kusur olarak bahsetmiyorum tabii ki.
Film, roman uyarlamasıymış... İzlerken bunu tahmin etmekte zorlanmadım zaten. Kitaplardan uyarlanan filmlerin kendilerine ait, tasvir edemeyeceğim ve bunu belli eden bir havası oluyor genelde. Bulabilirsem kesinlikle romanını okuyacağım. Ve tahmin edebileceğiniz üzere bu bir seri. Seri hakkında detaylı bir araştırma yapamadım ancak en azından ikinci filmin adının Insurgent (İsyan/İsyancı) olacağını biliyorum. Tabii Türkçeye tam olarak çevrilir mi bilemem. Kitabı Kuralsız olarak çevrilmiş, sanırım filmi içinde aynısı tercih edilir. Ama içerik için İsyancı daha uygun sanki :)

Filmde Theo James'i özellikle çok beğendim. Shailene Woodley de her ne kadar güzellik açısından eleştirilse de bence performans olarak gayet iyiydi. Son derece keyifle izledim.

Beş üzerinden puan verecek olsam bu 4 olurdu sanırım. Hatta veriyorum: Filme puanım 5 üzerinden 4 :D

Eğer izleyecek film arıyorsanız hoşunuza gidebileceğini düşünüyorum. Deneyin. Yeni bir "Film yorumları" ve "Tavsiye edilenler" etiketi açıyor. Bu filmi de ilk tavsiyem olarak sizlere sunuyorum. Filmin konusu şu şekilde.
Uzak bir gelecekte geçen distopik hikayede insanlık, her biri farklı bir erdemi temsil eden beş farklı parçaya bölünmüş bir düzende yaşamaktadır. İnsanlar 16 yaşına geldiklerinde kendi insani özelliklerine göre bu beş bölümden birine dahil olup ömür boyu bu bölümde yaşamlarını sürdürmektedirler. Tris Prior için de bu kuralı uygulama zamanı geldiğinde kendiyle ilgili büyük bir sırrı keşfeder: Tris, 'uyumsuz'dur ve herhangi bir gruba ait olması mümkün değildir. Asıl sorun ise uyumsuzların bir lider tarafından yok edildiği ve bu yüzden hayatını kurtarabilmek için kaçması gerektiği gerçeğiyle yüzleştiği an ortaya çıkar. Tris bu belalı yolculukta hem hayatta kalabilmek hem de kendisi gibi uyumsuzların bu düzende neden bu denli tehlikeli bulunduklarını öğrenebilmek için Four adlı gizemli bir yabancıya güvenmek ve onunla işbirliği yapmak zorunda kalır.

Bu arada bu da benim ilk film yorumumdu. Umarım mahvetmemişimdir :) Eğer sizin de film için söyleyecekleriniz ya da bana tavsiye edebileceğiniz filmler varsa, lütfen yorumlarımı şenlendirin :)

Araya kendimi sıkıştırdığıma göre fragmanı da sizinle paylaşıp kaçıvereyim :)

5 yorum

  1. Filmi bende izledim ve çooook beğendim hatun ama tabi kitabı okumamış biri olarak ve kitabı okuyasım var çok fena =) İnş kısa zamanda ikinciyi çekerler modundayım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi hatun kitaplar şimdiki zamanla yazılmış çok pis hayal kırıklığı oldu bana :S Amma ilk kitabın son kısımlarını okuyup dayanamadan ikiye atladım ben, şu an Kuralsız'ı okuyorum :D

      Sil
    2. Ahahaha bnde mi acep direk 2 den başlasam :D ne de olsa ilkinde ne olcek öğrendim ;) hehe :D

      Sil
  2. Mimlendin :)

    http://gevezekitapkurdu.blogspot.com/2014/08/kitapligimdaki-en-iyi-on-kitap-kapagi.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bana Ulaşın

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bumerang - Yazarkafe